Zdrowie

Toksyna botulinowa na migrenę – czy warto się zdecydować?

Silne, migrenowe bóle głowy dotykają wielu osób. Czy można w jakiś sposób im zapobiegać? Obecnie coraz częściej w tym celu prowadzony jest specjalny zabieg na bazie toksyny botulinowej. Co warto o nim wiedzieć? Kiedy warto go wykonać?

Skąd biorą się migreny?

Medycyna nie wie dokładnie, co powoduje powstawanie migren, czyli bardzo silnych bólów głowy, którym często mogą towarzyszyć też inne objawy, na przykład aura. Dolegliwości migrenowe mogą trwać od kilku do nawet kilkudziesięciu godzin, zmieniając swoje natężenie.

Badacze wskazują obecnie, że u wielu osób migrena jest wywołana czynnikami genetycznymi, dlatego też może ona pojawiać się rodzinnie. Sprzyjają jej również inne czynniki, między innymi przebywanie w konkretnych warunkach czy też ruchy mięśni twarzy.

Leczenie migren – metody

Obecnie migreny mogą być leczone za pomocą różnego rodzaju środków. Jakie z nich pozwalają na uzyskanie najskuteczniejszych efektów?

Przede wszystkim migreny leczone są za pomocą leków przeciwzapalnych, a także innego rodzaju leków o działaniu przeciwzapalnym i przeciwbólowym. Ich odpowiedni dobór ma duże znaczenie, aby można było osiągnąć szybkie i widoczne efekty.

Poza leczeniem doraźnym wykorzystuje się także rozwiązania profilaktyczne, między innymi mogą być to beta-blokery, leki przeciwdepresyjne, leki przeciwpadaczkowe, przeciwserotoninowe.

Pojawiają się także wskazania dotyczące stosowania określonych ziół oraz znaczenia diety w leczeniu migren.

Jedną z ostatnich nowości w dziedzinie badań nad migreną oraz jej leczenia jest stosowanie toksyny botulinowej. Jak działa toksyna botulinowa na migrenę? Kiedy warto się na nią zdecydować? Jak przebiega tego typu zabieg?

Toksyna botulinowa na migrenę – jak działa?

Botoks, czyli właśnie toksyna botulinowa, również określana mianem jadu kiełbasianego, jest substancją o silnym działaniu neurotoksycznym. Pozwala ona na zablokowanie przewodnictwa między mięśniami i nerwami, blokując ich ruchy.

Ze względu na swoje właściwości toksyna jest używana w różnych zabiegach medycznych oraz w zabiegach medycyny estetycznej. Dzięki niej można niwelować zmarszczki, zmniejszyć potliwość lub poprawić wygląd ust.

Dodatkowo stosowana jest toksyna botulinowa na migrenę, która pozwala na uzyskanie bardzo dobrych rezultatów u większości pacjentów w celu zapobiegania dolegliwościom oraz redukcji ich intensywności.

Na czym polega botoks na migrenę?

Zabieg jak toksyna botulinowa na migrenę polega na obstrzykiwaniu mięśni głowy oraz barków i karku, które powodują naciskanie na nerwy przyczyniające się do powstawania migrenowych bólów głowy. W efekcie można całkowicie je wyeliminować albo też znacznie zmniejszyć ich częstotliwość oraz intensywność.

Na skutek podania toksyny botulinowej dochodzi do zablokowania pracy mięśni, a tym samym również możliwe jest uzyskanie pozytywnego efekty terapeutycznego. Warto wskazać, że efekty zabiegu utrzymują się najczęściej od 6 do 12 tygodni, niemniej jednak dokładne ceny można znaleźć na stronach gabinetów.

Jednocześnie zastosowanie botoksu w tym celu pozwala na poprawę wyglądu skóry, między innymi na redukcje zmarszczek czoła czy zmarszczek wokoło oczu.

Toksyna botulinowa na migrenę – gdzie wykonać zabieg?

Aktualnie zabieg jak toksyna botulinowa na migrenę jest dostępny w wielu gabinetach medycyny estetycznej, gdzie botoks używany jest powszechnie w celu poprawy wyglądu i samopoczucia pacjentów.

Koszt przeprowadzenia procedury wynosi najczęściej około 1,5-2 tysięcy złotych. Aktualny cennik można uzyskać na stronach internetowych gabinetów i klinik.